Městský úřad

Jak se chovat v případě mimořádné události.

Rubriky: Krizové stavy
/ Petr Kos

 Mimořádnou událostí se rozumí škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy, a také havárie, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí …

Jak se chovat v případě mimořádné události.

 Mimořádnou událostí se rozumí škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy, a také havárie, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí a vyžadují provedení záchranných a likvidačních prací.

Ochrana života, zdraví, majetku a životního prostředí je jedním ze základních úkolů orgánů státní správy a samosprávy. Za tímto účelem vytváří stát integrovaný záchranný systém (IZS), jehož cílem je účinně působit v případě vzniku nenadálých živelných pohrom nebo průmyslových havárií apod.

 Základními složkami tohoto systému jsou:

  • Hasičský záchranný sbor ČR

  • Policie ČR

  • Jednotky požární ochrany zařazené do plošného pokrytí kraje

  • Zdravotnická záchranná služba

Podle charakteru a rozsahu mimořádné události působí v  IZS ostatní složky, zejména

  • vyčleněné síly a prostředky ozbrojených sil

  • ostatní ozbrojené bezpečnostní sbory

  • zařízení civilní ochrany

  • havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby

  • neziskové organizace a sdružení občanů, které lze využít k záchranným a likvidačním pracím

Na úrovni ORP jej tvoří:

a) základní profesní složky s nepřetržitou pohotovostí

  • Hasičský záchranný sbor Kraje Vysočina, územní odbor Žďár nad Sázavou (HZS)

  • Územní středisko záchranné služby NMNM (ÚSZS)

  • Policie ČR, obvodní oddělení NMNM (PČR)

b) další složky IZS

  • civilní ochrana

  • hygienická služba

  • městská policie NMNM

  • vyčleněné síly a prostředky ozbrojených sil

  • havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby

c) smluvní síly a prostředky

  • síly a prostředky subjektů Kraje Vysočina

 TELEFONNÍ ČÍSLA TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ

150 HASIČI

155 ZÁCHRANNÁ SLUŽBA

158 POLICIE

602 555 156 MĚSTSKÁ POLICIE Nové Město na Moravě

Důležitým faktorem, který může výrazně ovlivnit rozsah ztrát na životech, zdraví a majetku občanů, je připravenost každého z nás na řešení mimořádné události a snaha pomoci postiženým spoluobčanům.

Podrobnější informace a potřebné kontakty najdete v přílohách.

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE