RubrikaOdpady
Nakládání s odpady
Zákon č. 541/2020 Sb., odpadech, účinný od 1. 1. 2021 stanovuje povinnosti při nakládání s odpady. Původcem odpadu je každý, při jehož činnosti vzniká odpad.
Město se stává původcem komunálního odpadu od okamžiku kdy fyzická osoba (občan, majitel objektu určeného k rekreaci) odloží odpad na místo k tomu určené.
Systém odpadového hospodářství města Nové Město na Moravě je stanoven Obecně závaznou vyhláškou města č. 1/2022, v níž jsou stanoveny pravidla pro nakládání s odpady vyprodukovanými v domácnostech.
Komunální odpad je veškerý odpad vznikající při činnosti fyzických osob (domácností) na území obce – směsný a tříděný odpad z domácností, zejména papír a lepenka, sklo, kovy, plasty, biologický odpad, dřevo, textil, obaly, odpadní elektrická a elektronická zařízení, odpadní baterie a akumulátory, a objemný odpad, zejména matrace a nábytek.
Hierarchie správného nakládání s odpady:
1) Předcházení vzniku odpadů
2) Příprava k opětovnému použití
3) Recyklace odpadů,
4) Jiné využití odpadů, například energetické využití,
5) Odstranění odpadů – skládkování
ROČNÍ ZPRÁVA o stavu a nákladech na provoz obecního systému odpadového hospodářství města Nové Město na Moravě za rok 2021
ZMĚNY ve svozu BRKO a SKO od 21.11.2022
Informace k platbě poplatku za komunální odpad
Tříděné složky komunálního odpadu ve městě Nové Město na Moravě
Plán svozu komunálního odpadu TS služeb s.r.o. pro město Nové Město na Moravě
Volby
Volby jsou hlavním mechanismem zastupitelské demokracie, kterým občané vybírají politiky. V České republice se volí do Evropského parlamentu, do krajských zastupitelstev, do obecní samosprávy (obecní zastupitelstva a zastupitelstva městských částí nebo městských obvodů ve městech, kde městské části či městské obvody existují), do Senátu, do Poslanecké sněmovny a prezident.
Objednejte se
Elektronický objednávkový systém možnost objednat se elektronicky prostřednictvím sítě Internet k vyřízení si svých úředních záležitostí na konkrétní vybraný termín a čas. Aktuální stav podaných žádostí o vydání dokladů.
Hlášení závad
Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.
Uzavírky a dopravní omezení
V příspěvcích naleznete informace o aktuálních dlouhodobých dopravních událostech, omezeních a uzavírkách silnic 2. a 3. třídy a místních komunikacích.
Uzavírky státních silnic 1. třídy jsou povolovány Krajským úřadem kraje Vysočina – Odborem dopravy a silničního hospodářství a jsou k dispozici na www.dopravniinfo.cz.
Kdy nás navštívit
Úřední hodiny:
- Pondělí08.00 – 18.00
- Středa08.00 – 17.00
- Čtvrtek08.00 – 14.00
Provozní doba:
- Úterý07.30 – 15.00
- Pátek07.30 – 13.00
Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě
VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE