Městský úřad

Zápis z jednání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 19.11.2024

/ Lenka Stará

Zápis ze 9. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 19.11.2024 ________________________________________________________________________________ Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ph.D. Vojtěch Hrouda, Martin Junek, …

Zápis

ze 9. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě

konaného dne 19.11.2024

________________________________________________________________________________

Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ph.D. Vojtěch Hrouda, Martin Junek, Pavel Kulka

Omluveni: Ing. Lukáš Německý, Ing. Vladimíra Ondráčková, Tereza Orosová

Hosté: Michal Šmarda, starosta města, Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, DiS. Jiří Janeček, jednatel Novoměstských služeb s.r.o.

k bodu 1)

Dnešní jednání finančního výboru zahájil a řídil předseda finančního výboru MUDr. Václav Peňáz.

Seznámil členy finančního výboru s navrženým programem dnešního jednání. Žádné návrhy na doplnění programu vzneseny nebyly.

Předložený program byl všemi členy finančního výboru odsouhlasen.

Program:

1. Zahájení zasedání

2. Rozpočtové opatření na rok 2024 – ZM

3. Návrh rozpočtu města Nové Město na Moravě na rok 2025

4. Návrh opatření obecné povahy č. 1/2024 – daň z nemovité věci

5. Návrhy výboru/členů výboru

Hlasování: PRO: 4, PROTI:, 0 ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 2)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, seznámila členy finančního výboru s návrhem rozpočtového opatření, které je předkládáno z důvodu potřeby upravit daňové, nedaňové a kapitálové příjmy dle očekávané skutečnosti. Je navrhováno i snížení výdajů u některých provozních a investičních akcí, u kterých došlo k úspoře nebo jsou zahrnuty v návrhu rozpočtu města na rok 2025. Na základě těchto úprav je navrhováno snížení schodku hospodaření na rok 2024 o 24.979 tis. Kč na celkovou výši 31 429,5 tis. Kč. Součástí materiálu je i žádost ředitele Novoměstských služeb s.r.o. o navýšení dotace o částku 1,5 mil. Kč na dokrytí nákladů na provoz bazénové části městských lázní.

Jednání byl přítomen jednatel Novoměstských služeb s.r.o. DiS. Jiří Janeček, který odůvodnil svoji žádost o navýšení dotace na bazén – zejména s ohledem na nárůst cen elektřiny, předložil tabulku s výsledky hospodaření bazénu za roky 2016 – 2023 a výhledem na rok 2025 a odpovídal na vznesené dotazy členů finančního výboru.

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města k odsouhlasení

– rozpočtové opatření na rok 2024 dle předloženého návrhu

– poskytnutí dotace Novoměstským službám s.r.o. ve výši 1.500.000,- Kč účelově vázanou na provoz bazénové části městských lázní a s tím související uzavření dodatku k veřejnoprávní smlouvě o poskytnutí neinvestiční dotace.

Hlasování: PRO: 4 , PROTI:, 0 ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

Finanční výbor dále doporučuje zastupitelstvu města

– navýšení rozpočtu Novoměstských služeb s.r.o. na rok 2025 o částku 1.500.000,- Kč na úroveň předpokládaných reálných nákladů.

Hlasování: PRO: 4 , PROTI:, 0 ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 3)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, podrobně seznámila členy finančního výboru prostřednictvím připravené prezentace s návrhem rozpočtu města na rok 2025. Navržený rozpočet je sestaven jako schodkový. Důvodem je jednak navýšení provozních výdajů na některých odvětvích a provozního příspěvku některým příspěvkovým organizacím a dále vyšší výdaje na investice. Není však počítáno se zapojením žádného externího zdroje financování. Sjednaný kontokorentní úvěr může být zapojen do rozpočtu v průběhu roku na krátkodobé překlenutí rozdílů mezi příjmy a výdaji formou rozpočtového opatření až do výši 40 mil Kč. Navrhovaný rozpočet počítá s příjmy ve výši 368.737,4 tis. Kč, výdaji ve výši 448 224,1 tis. Kč a schodkem hospodaření ve výši 79 486,7 tis. Kč.

Návrh rozpočtu města byl projednán na pracovním zasedání zastupitelstva města dne 4.11.2024 a na radě města dne 11.11.2024.

Na dotazy vznesené v rámci diskuse k návrhu rozpočtu města odpovídali vedoucí finančního odboru MěÚ Ing. Martina Slámová a starosta města pan Michal Šmarda (výpočetní technika, mzdy, příspěvek na provoz bazénu).

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města předložený návrh rozpočtu města na rok 2025 k odsouhlasení.

PRO: 4, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 4)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, seznámila členy finančního výboru s návrhem na zahájení procesu vydání opatření obecné povahy, kterým se stanovuje místní koeficient pro vymezené nemovité věci u daně z nemovitých věcí, a to v návaznosti na změnu zákona o dani z nemovitých věcí. Opatření obecné povahy umožňuje obci stanovit místní koeficient jen pro vymezené nemovité věci, které důsledkem své činnosti dlouhodobě zatěžují město výrazným provozem. Je navrhováno stanovit místní koeficient ve výši 5 s účinností od 1.1.2026.

Rada města doporučila variantu č. 2, kde jsou vymezené pozemky a zdanitelné stavby na těchto pozemcích se nacházející + parkoviště.

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města rozhodnout o zahájení procesu vydání opatření obecné povahy, kterým se stanovuje místní koeficient pro vymezené nemovité věci u daně z nemovitých věcí od 1.1.2026 dle návrhu, kde jsou vymezené pozemky a zdanitelné stavby na těchto pozemcích se nacházející včetně parkovišť.

PRO: 4 , PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 5) Návrhy výboru/členů výboru

MUDr. Václav Peňáz

předseda finančního výboru

Soubory ke stažení

 

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE