Městský úřad

Od 01.12.2018 nová vázaná živnost pro činnost samostatných likvidátorů pojistných událostí

/ Bronislava Doležalová

Dnem 01.12.2018 nabývá účinnosti zákon č. 171/2018 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o distribuci pojištění a zajištění. Zákon novelizuje …

Dnem 01.12.2018 nabývá účinnosti zákon č. 171/2018 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o distribuci pojištění a zajištění.

Zákon novelizuje i živnostenský zákon, kdy do přílohy č. 2 živnostenského zákona „ŽIVNOSTI VÁZANÉ“ byla zařazená nová živnost „Činnost samostatných likvidátorů pojistných událostí“.

K získání živnostenského oprávnění je požadována odborná způsobilost, tj. doložení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

Přechodná ustanovení tohoto zákona upravují přechod samostatných likvidátorů pojistných událostí, kteří tuto činnost provozovali před nabytím účinnosti zákona na základě oprávnění podle zák. č. 38/2004 Sb., o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných události, do režimu živnostenského zákona. Stanoví se doba 3 měsíce, po kterou mohou samostatní likvidátoři pojistných událostí vykonávat činnost na základě svého dosavadního oprávnění.

Pokud samostatný likvidátor pojistných událostí hodlá pokračovat v této činnosti i po uplynutí doby 3 měsíců, musí nejpozději do 1. března 2019 ohlásit u živnostenského úřadu  živnost vázanou a doložit doklad o odborné způsobilosti (maturitní vysvědčení). Ohlášení živnosti nepodléhá správnímu poplatku, pokud podnikatel prokáže, že uvedenou činnost vykonával před nabytím účinnosti zákona č. 171/2018 Sb. na základě oprávnění České národní banky (osvědčení o zápisu do registru).

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE