Městský úřad

Zápis z jednání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 16.9.2025

/ Lenka Stará

Zápis z 13. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 16.9.2025 ________________________________________________________________________________ Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ing. Lukáš Německý, Ing. Vladimíra …

Zápis

z 13. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě

konaného dne 16.9.2025

________________________________________________________________________________

Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ing. Lukáš Německý, Ing. Vladimíra Ondráčková, Ph.D. Vojtěch Hrouda, Tereza Orosová

Omluveni: Martin Junek, Pavel Kulka

Hosté: Michal Šmarda, starosta města, Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ

k bodu 1)

Dnešní jednání finančního výboru zahájil a řídil předseda finančního výboru MUDr. Václav Peňáz.

Seznámil členy finančního výboru s navrženým programem dnešního jednání. Žádné návrhy na doplnění programu vzneseny nebyly.

Předložený program byl všemi členy finančního výboru odsouhlasen.

Program:

1. Zahájení zasedání

2. Poskytnutí dotace z programu Městské památkové zóny 2025

3. Investiční příspěvek – Novoměstská teplárenská a.s.

4. Návrhy výboru/členů výboru

Hlasování: PRO: 5, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

 

k bodu 2)

Členům finančního výboru byl předložen k projednání upravený návrh na poskytnutí neinvestičních dotací na obnovu kulturních památek nacházejících se na území městské památkové zóny v Novém Městě na Moravě z Programu regenerace MPZ na rok 2025 u tří žadatelů o dotaci tak, aby byl v souladu s Rozhodnutím MK ČR, jehož rozpis je závazný. Rozpisem MK ČR dochází k úpravě výše spolupodílu obce na obnovu kostela sv. Kunhuty a domů č.p. 101 a 10 na Vratislavově nám.

Problematiku vysvětlil a na dotazy odpovídal starosta města.

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města k odsouhlasení poskytnutí neinvestičních dotací (příspěvků) na regeneraci objektů v MPZ v Novém Městě na Moravě na rok 2025 dle předloženého návrhu – rozpisu výše příspěvků.

Hlasování: PRO: 5, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

 

k bodu 3)

Členům finančního výboru byl předložen k projednání návrh na poskytnutí investičního příspěvku na technické zhodnocení 2 průduchů stávajícího komínu kotelny č.p. 973 na Hornické ulici v Novém Městě na Moravě.

Důvodem je potřeba získání revize spalinových cest, která je třeba pro další provoz štěpkových kotlů a kterou s ohledem na současný stav komína, resp. vložky pro kogenerační jednotku není reálné již získat.

Problematiku vysvětlil a na dotazy odpovídal starosta města.

Finanční výbor doporučuje vyhotovení konkurenční nabídky jak na zakázku výměny průduchu komína, tak na případnou výstavbu malého komína.

Finanční výbor doporučuje pravidelné provádění kontrol stavu majetku města – mj kotelny.

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města k odsouhlasení poskytnutí investičního příspěvku ve výši 1,9 mil. Kč Novoměstské teplárenské a.s, na rekonstrukci komínu objektu č.p. 973 (kotelny )na ul. Hornické v Novém Městě na Moravě a dále s tím související rozpočtové opatření.

Hlasování: PRO: 5, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 4) Návrhy výboru/členů výboru

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru, informovala členy finančního výboru o stavu přípravy rozpočtu města na rok 2026 a seznámila je s problematikou převodu financování nepedagogických pracovníků na město jako zřizovatele školských příspěvkových organizací.

V rozpočtu na rok 2026 je počítáno také se zapojením úvěru na krytí výdajů na velké investiční akce města. Uzávěrka pro předložení nabídek na úvěr je do 30.9.2025. Poradní komise stanovená radou města nabídky zhodnotí a přijetí úvěru bude předloženo RM 6.10.2025 a následně ke schválení ZM 20.10.2025.

MUDr. Václav Peňáz v.r.

předseda finančního výboru

Soubory ke stažení

 

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE