Městský úřad

Zápis z jednání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 20.2.2024

/ Lenka Stará

Zápis z 5. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 20.2.2024 ________________________________________________________________________________ Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ph.D. Vojtěch Hrouda, Ing. Lukáš …

Zápis

z 5. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě

konaného dne 20.2.2024

________________________________________________________________________________

Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ph.D. Vojtěch Hrouda, Ing. Lukáš Německý, Martin Junek, Pavel Kulka, Ing. Vladimíra Ondráčková

Omluveni: Tereza Orosová

Hosté:, Michal Šmarda, starosta města, Stanislav Marek, místostarosta města, Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, Mgr. Jiří Janeček, jednatel společnosti Novoměstské služby s.r.o. a PetuTě s.r.o.

k bodu 1)

Dnešní jednání finančního výboru zahájil a řídil předseda finančního výboru MUDr. Václav Peňáz.

Seznámil členy finančního výboru s navrženým programem dnešního jednání. Žádné návrhy na doplnění programu vzneseny nebyly.

Předložený program byl všemi členy finančního výboru odsouhlasen.

Program:

1. Zahájení

2. Rozpočtové opatření na rok 2024 – ZM

3. Mikroregion Novoměstsko – návratná finanční výpomoc

4. PeruTě NMNM – nepeněžitý příspěvek

5. Zpráva o hospodaření Novoměstských služeb s.r.o.

6. Návrhy výboru/členů výboru

Hlasování: PRO: 6, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 4)

Mgr. Jiří Janeček, jednatel společnosti PeruTě NMNM s.r..o., přeložil členům finančního výboru k projednání žádost společnosti PeruTě, s.r.o. o převod nemovitosti města, konkrétně pozemku p.č. 192, jehož součástí je stavba je budova č.p. 80 v m.č. Maršovice, do majetku společnosti PeruTě za účelem možnosti čerpání úvěru u Národní rozvojové banky na rekonstrukci uvedené budovy pro účely vytvoření sociálního podniku. Právě vlastnictví majetku, do kterého by mělo být investováno, je jednou z podmínek pro možné získání úvěru ve vyhlášené výzvě, již není možná varianta pouhého zřízení zástavního práva k nemovitosti.

Vzhledem k tomu je předkládán návrh na revokaci již odsouhlaseného usnesení o zřízení zástavního práva a je předkládán návrh na vložení nemovitosti do společnosti formou nepeněžitého vkladu mimo základní kapitál společnosti PeruTě.

Na vyžádání finančního výboru byla součástí předkládaného materiálu i ekonomická rozvaha provozu společnosti – předpokládaný hospodářský výsledek sociálního podniku v horizontu 3 let včetně odhadu nákladů a výnosů.

Finanční výbor

– bere na vědomí informace o záměru činnosti společnosti PeruTě NMNM s.r.o. včetně informace o předpokládaných ekonomických ukazatelích provozu společnosti PeruTě NMNM s.r.o.

– doporučuje využít možnosti požádat o zvýhodněný úvěr u Národní rozvojové banky a.s. za účelem přestavby objektu Maršovice č.p. 80 pro potřeby činnosti společnosti včetně bezúplatného převodu nemovitostí města na společnost
– požaduje aktualizovat ekonomický plán společnosti

Hlasování: PRO: 6 , PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 5)

V návaznosti na požadavek finančního výboru z posledního jednání předložil jednatel Novoměstských služeb s.r.o. Mgr. Jiří Janeček přehled nákladů pro město za městské lázně v období 2016 – 2023 včetně ročních spotřeb energií.

Finanční výbor bere uvedené informace na vědomí.

k bodu 2)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, seznámila členy finančního výboru s návrhem rozpočtového opatření na rok 2024, které je předkládáno z důvodu potřeby převést nedokončené akce z roku 2023 do roku 2024 a zapojit do rozpočtu dotace na již dokončené akce. Dále se zařazují nové investiční akce (nástavba hasičské zbrojnice Slavkovice, cyklostezka k Medinu, vrty pro ekonocležiště) a navyšuje se rozpočet u stávající akce výměna rozvodů v č.p. 731 na ul. Tyršova). Těmito úpravy se navýší schodek hospodaření na rok 2024 o částku cca 10 mil. Kč na celkovou výši cca 56,4 mil. Kč.

Součástí předkládaného rozpočtu je i návrh na změnu limitu pro zmocnění rady města týkající se provádění rozpočtových opatření, a to ze současné výše 500 tis. Kč na novou výši 1 500 tis. Kč v jednotlivých případech. Návrh je předkládán z důvodu navýšení cen (prací, materiálů) a větší operativnosti rozpočtových změn z důvodu napojení na rozpočet kraje a státní rozpočet.


Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města k odsouhlasení

– předložený návrh rozpočtového opatření na rok 2024 včetně změny závazných ukazatelů

Hlasování: PRO: 6 , PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

– zmocnění pro radu města k provádění všech rozpočtových opatření do výše 1 500 tis. Kč (včetně) v jednotlivých případech, s výjimkou těch, o kterých rozhodne zastupitelstvo města

Hlasování: PRO: 5, PROTI: 1 , ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 3)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, předložila členům finančního výboru k projednání žádost Mikroregionu Novoměstské o návratnou finanční výpomoc ve výši 1 346 tis. Kč na předfinancování dotační akce „Předcházení vzniku odpadů v mikroregionu Novoměstsko“ . V rámci projektu dojde např. k nákupu vratného nádobí, odpadních nádob a kompostérů. Návratná finanční výpomoc bude vrácena městu jednorázově po ukončení akce a přijetí dotace na účet Mikroregionu Novoměstsko.

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města k odsouhlasení poskytnutí návratné finanční výpomoci Mikroregionu Novoměstsko ve výši 1 346 tis. Kč na předfinancování dotační akce „Předcházení vzniku odpadů v Mikroregionu Novoměstsko“.

Hlasování: PRO: 6 , PROTI: 0 , ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 6) Návrhy výboru/členů výboru

Finanční výbor žádá ředitelku NKZ Mgr. Veroniku Teplou a jednatele TS služeb s.r.o. Ing. Ondřeje Šanderu o předložení písemné zprávy o finančním hospodaření organizací za rok 2023 na příští jednání finančního výboru v měsíci dubnu. (bez osobní účasti).

MUDr. Václav Peňáz

předseda finančního výboru

Soubory ke stažení

 

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE