Městský úřad

Zápis z jednání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 18.6.2024

/ Lenka Stará

Zápis ze 7. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě konaného dne 18.6.2024 ________________________________________________________________________________ Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ph.D. Vojtěch Hrouda, Ing. Lukáš …

Zápis

ze 7. zasedání Finančního výboru Zastupitelstva města Nového Města na Moravě

konaného dne 18.6.2024

________________________________________________________________________________

Přítomni: MUDr. Václav Peňáz, Ph.D. Vojtěch Hrouda, Ing. Lukáš Německý, Pavel Kulka, Ing. Vladimíra Ondráčková, Martin Junek (avizoval pozdější příchod, dostavil se v 16.50 hod.)

Omluveni: Tereza Orosová,

Hosté: Michal Šmarda, starosta města, Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, Jiří Janeček, jednatel společnosti PeruTě, s.r.o. , Mgr. Daniela Krejčí, vedoucí odboru investic

k bodu 1)

Dnešní jednání finančního výboru zahájil a řídil předseda finančního výboru MUDr. Václav Peňáz.

Seznámil členy finančního výboru s navrženým programem dnešního jednání. Žádné návrhy na doplnění programu vzneseny nebyly.

Předložený program byl všemi členy finančního výboru odsouhlasen.

Program:

1. Zahájení

2. Rozpočtové opatření na rok 2024 – ZM

3. Střednědobý výhled rozpočtu města na roky 2025 – 2032

4. Návrh investic a velkých oprav pro rok 2025

5. Fond rozvoje bydlení v roce 2024 – dotace

6. Návrhy výboru/členů výboru – aktuální informace ohledně společnosti PeruTě, s.r.o.

Hlasování: PRO: 4, PROTI:0, ZDRŽEL SE:0 – schváleno

k bodu 2)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, předložila členům finančního výboru k projednání návrh rozpočtového opatření na rok 2024, které je předkládáno z důvodu potřeby upravit příjmovou a výdajovou část rozpočtu u daňových a nedaňových příjmů, konkrétně navýšení příjmů z odvodů za odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu (zároveň se navyšuje investiční rezerva města) a navýšení nedaňových příjmů o finanční prostředky vyplacené pohledávky vůči Sberbank (zároveň se navyšuje neinvestiční rezerva města).


Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města předložený návrh rozpočtového opatření k odsouhlasení.

Hlasování: PRO: 5, PROTI:0 , ZDRŽEL SE:0 – schváleno

k bodu 3)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, předložila členům finančního výboru k projednání návrh střednědobého výhledu rozpočtu města na roky 2025 – 2032, který nahrazuje stávající dokument, který již časově zastaral a neodpovídá předpokladům, ekonomickému vývoji a plánovaným akcím. Navrhovaný střednědobý výhled rozpočtu města počítá s realizací velkých investičních akcí a oprav uvedených v poskytnutém harmonogramu a počítá s aktuálními predikcemi a vývojem inflace.

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města předložený návrh střednědobého výhledu rozpočtu města na roky 2025 – 2032 k odsouhlasení.

Hlasování: PRO: 6, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 4)

Členové finančního výboru obdrželi k projednání návrh objemu investic a velkých oprav pro realizaci v roce 2025, které jsou členěny na akce, které jsou předloženy ke schválení do rozpočtu na rok 2025 a akce, které budou do rozpočtu zapojeny aktuálně až v případě získání dotace. Rozhodnutí o investicích a velkých opravách je každoročně předkládáno v červnu, za účelem zejména možnosti přípravy a zahájení veřejných zakázek.

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města k odsouhlasení zařadit do rozpočtu města na rok 2025 předložený seznam investic a velkých oprav uvedené v části A, investice a velké opravy uvedené v části B budou zařazeny do rozpočtu zařazeny v případě získání dotace.

Hlasování: PRO: 6, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 5)

Ing. Martina Slámová, vedoucí finančního odboru MěÚ, předložila členů finančního výboru k projednání návrh na poskytnutí dotací z Fondu rozvoje bydlení bydlení v roce 2024. Město obdrželo ve stanoveném termínu celkem 31 žádostí o dotací s celkovým požadavkem na 1 240 tis. Kč (objem finančních prostředků dotačního programu je 2 310 469,- Kč).

Pracovní skupinou je předkládán návrh na nevyhovění 3 žadatelům z důvodu nesplnění podmínek fondu pro nárok na dotaci (nedodržení termínu pro podání žádosti, nejedná se o RD nebo BD).

Finanční výbor uvedenou problematiku projednal a doporučuje zastupitelstvu města

– poskytnut jednotlivé dotací dle předloženého návrhu pracovní skupiny FRB

– vyhovět žádosti žadatelů XXX , kteří nepodali žádost v požadovaném termínu a odsouhlasit poskytnutí dotace.

Hlasování: PRO: 6 , PROTI: 0 , ZDRŽEL SE: 0 – schváleno

k bodu 6)

V návaznosti na požadavek z posledního jednání finančního výboru se jednání zúčastnil jednatel společnosti PeruTě pan Jiří Janeček. Předložil členům finančního výboru požadované informace

(aktualizovaný ekonomický plán společnosti PeruTě, informaci o jednání s Národní rozvojovou bankou ohledně možnosti získání úvěru pro účely vytvoření sociálního podniku, dále podal informace ohledně stavebních úprav objektu č.p. 80 v Maršovicích, kde bude prádelna provozována s tím, že předpokládané zahájení provozu se uvažuje od října 2024). Rovněž odpovídal na vznesené dotazy (pořízení dodávky do 3,5 t, dotace z MPSV na mzdy zaměstnanců, splátky úvěru, odpisy majetku).

Finanční výbor bere na vědomí předložené informace na vědomí a konstatuje, že může dojít k problému se zastupováním zaměstnanců, doporučuje tuto problematiku průběžně sledovat a v případě potřeby přijmout opatření. Zároveň s těmito opatřeními se bude snižovat rentabilita.

MUDr. Václav Peňáz

předseda finančního výboru

Našli jste v obsahu chybu? Dejte nám o tom vědět

Soubory ke stažení

 

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE

Vaše nastavení souborů cookies

Na této webové stránce používáme soubory cookies a podobné technologie (společně též „cookies“). Podrobné informace o používání souborů cookies jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.

V případě, že chcete naši webovou stránku užívat pouze s nezbytnými technickými cookies, klikněte níže na tlačítko „Pouze nezbytné cookies“.Pokud souhlasíte s použitím všech cookies (technických, analytických i reklamních), klikněte níže na tlačítko „Souhlasím se vším“. Jestliže chcete přijmout, respektive odmítnout, pouze některé cookies dle kategorií, klikněte níže na tlačítko „Podrobné nastavení“. Provedené nastavení cookies můžete kdykoliv změnit.