Městský úřad

Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost

/ Věra Novotná

Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost Rady města Nového Města na Moravě    Přítomni: viz prezenční listina Datum jednání: 7. 4. 2025 …

Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost

Rady města Nového Města na Moravě 

 

Přítomni: viz prezenční listina

Datum jednání: 7. 4. 2025

Garant RM: Stanislav Marek

Hosté: viz prezenční listina

 

Předsedou navrhovaný program:

  1. Zahájení

 

  1. Vlastní iniciativní náměty z komise
  2. a) Aktualizace Akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026 – výsledky ankety
  3. b) Ostatní

 

1) Zahájení

Předsedkyně komise přivítala všechny přítomné a zahájila jednání komise.

Předsedkyně komise se členů dotázala, zda mají nějaký návrh na doplnění programu. Členové komise souhlasí s navrženým programem a nemají žádné připomínky ani doplnění. Přítomno 8 z 9 členů komise – je tedy usnášeníschopná.

 

Členové komise schvalují následující program jednání:

 

  1. Zahájení

 

2.Vlastní iniciativní náměty z komise

  1. a) Aktualizace akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026 – výsledky ankety
  2. b) Ostatní

Hlasování: PRO: 8 PROTI: 0  ZDRŽEL SE: 0  OMLUVENI: 1  NEHLASOVAL: 0      schváleno

 

 

 

  1. Vlastní iniciativní náměty z komise
  2. a) Aktualizace akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026 – výsledky ankety

Od února probíhala anketa k aktualizaci Akčního plánu. Anketa byla dostupná jak v měsíčníku Novoměstsko, tak na webu a sociálních sítích města. Odpovědi se sbíraly do 31. března. Na anketní otázky odpovědělo celkem 36 respondentů, z toho 29 vyplnilo anketu online a 7 respondentů odevzdalo anketu otištěnou v Novoměstsku. Vzhledem k tomu, že respondentů bylo málo, navrhují členové komise příště umístit anketní lístky také do čekáren u lékařů či na podatelnu městského úřadu.

 

 

  1. b) Ostatní

Místostarosta Stanislav Marek informuje přítomné členy komise o jednáních probíhajících s Krajem Vysočina ve věci zřizování sociálně terapeutických dílen, o které občané v loňské anketě k aktualizaci Akčního plánu projevili velký zájem. Sociálně terapeutická dílna by měla zahájit svůj provoz 1. ledna 2026 v prostorách na Vratislavově náměstí 12.

 

Dále pan místostarosta informoval o tom, že rada města má ke zvážení navýšení částky na podporu sociálních služeb pro r. 2026. Konkrétní částka nebyla zatím stanovena.

 

Paní Kutrová vznesla dotaz, jaká bude kapacita sociálně terapeutické dílny a zda ji budou navštěvovat také klienti chráněného bydlení Kamélie. Tyto informace do příštího setkání zjistí Mgr. Novotná.

Pan místostarosta Marek chce dále zjistit, jaká bude náplň činnosti sociálně terapeutické dílny. Taktéž tuto informaci zajistí do příštího setkání Mgr. Novotná.

 

Dále pan místostarosta informuje o plánovaném denním stacionáři pro seniory. Nyní je v krajské síti zařazena kapacita 20 klientů. V současné době probíhá jednání ohledně budovy či pozemku pro stavbu stacionáře. Vše je prozatím závislé na tom, zda bude vypsán příslušný dotační program, ze kterého by se mohly čerpat finance.

 

Mgr. Novotná informuje přítomné o e-mailu pana Landy, který je přílohou tohoto zápisu.

 

Paní Kutrová se dotazuje, zda v Kraji Vysočina je nějaká sociální služba, která by se zabývala tzv. skleněnými dětmi, tj. zdravými sourozenci lidí s postižením.  Předsedkyně komise Mgr. Janů informuje o projektu Vysočina pečuje, který pořádá svépomocné skupiny,  či semináře na různá témata. Dále předsedkyně komise informovala o tom, že byla kontaktována Mgr. Šitnerovou Lenkou, která ji informovala, že z Novoměstska se nikdo nepřihlásil na odlehčovací pobyt určený rodinám, které pečují o děti nebo dospělé děti  s postižením.

 

Ing. Mgr. Hana Janů také informuje přítomné o předpokládaném zahájení provozu odlehčovací služby ve Žďáru nad Sázavou v červnu 2025.

 

Na závěr byl dohodnut termín dalšího setkání komise a to dne 5. 5. 2025 v 14:30 hodin. Na programu bude mimo jiné úprava pravidel a podmínek dotačního programu v sociální oblasti na rok 2026 – Pomoc a podpora osobám v nepříznivé sociální situaci a dále aktualizace Akčního plánu.

Zvažuje se také rozdělení pracovních skupin pro účely KPSS – v minulosti zazněl námět od externích účastníků na setkání pracovních skupin, aby se oddělila pracovní skupina rodin s postiženými dětmi – čistě z časových důvodů.

 

 

 

Upozornění:

Výstupy z komise jsou jen jedním z podkladů pro rozhodování rady města a konečná rozhodnutí rady města se tak mohu lišit.

 

 

 

Dne: 11. 4. 2025

Zapsala: Mgr. Věra Novotná

Schválila: Ing. Mgr. Hana Janů

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE