Městský úřad

Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost

/ Věra Novotná

Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost Rady města Nového Města na Moravě Přítomni: viz prezenční listina Datum jednání: 27. 1. 2025 Garant …

Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost

Rady města Nového Města na Moravě

Přítomni: viz prezenční listina

Datum jednání: 27. 1. 2025

Garant RM: Stanislav Marek

Hosté: viz prezenční listina

Předsedou navrhovaný program:

1. Zahájení

 

2. Vlastní iniciativní náměty z komise

a) Aktualizace Akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026

b) Ostatní

 

1) Zahájení

Předsedkyně komise přivítala všechny přítomné a zahájila jednání komise.

Předsedkyně komise se členů dotázala, zda mají nějaký návrh na doplnění programu. Členové komise souhlasí s navrženým programem a nemají žádné připomínky ani doplnění. Přítomno 8 z 9 členů komise – je tedy usnášeníschopná.

Členové komise schvalují následující program jednání:

1. Zahájení

 

2.Vlastní iniciativní náměty z komise

a) Aktualizace akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026b) Ostatní

Hlasování: PRO: 8 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 0 OMLUVENI: 1 NEHLASOVAL: 0 schváleno

 

2. Vlastní iniciativní náměty z komise

a) Aktualizace akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026

Probíhá příprava aktualizace Akčního plánu sociálních služeb. V nejbližší době bude zveřejněna opět každoroční anketa, která je dostupná jak na webových stránkách města tak i v tištěné formě v měsíčníku Novoměstsko. Členům komise byly předloženy otázky z minulé ankety s tím, zda mohou takto zůstat, nebo někdo má návrh na jejich doplnění. Členové komise rozhodli, že otázky ponecháme stejné, jako tomu bylo v loňském roce. Anketa bude probíhat do 31. 3. 2025.

Hlasování: PRO: 8 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 0 OMLUVENI: 1 NEHLASOVAL: 0 schváleno

b) Ostatní

Místostarosta Stanislav Marek informuje přítomné členy komise o jednáních probíhajících s Krajem Vysočina ve věci zřizování sociálně terapeutických dílen, o které občané v loňské anketě k aktualizaci Akčního plánu projevili velký zájem. Vše má v kompetenci Kraj Vysočina, nyní proběhl dotaz na sociálně terapeutické dílny. Pan místostarosta se dohodl s p. Kutrovou, že se skupina rodičů dohodne a náměty na jednu vnitřní a jednu venkovní tvořivou aktivitu zástupce za skupinu rodičů přímo zašle cca do 10 dnů JUDr. Švarcové na krajský úřad.

Dále pan místostarosta Marek informuje o činnosti sociálního podniku PeruTě, který je v provozu cca dva měsíce. Nyní probíhá spolupráce se sociální službou Sociální rehabilitace, která vytipuje potenciální pracovníky pro prádelnu. Ing. Pospíšil, ředitel Portimo, o.p.s., které tuto sociální službu provozuje sděluje, že podpora v rámci sociální rehabilitace by u klienta měla probíhat po dobu cca tří měsíců, kdy je zajištěn doprovod a dohled na pracovišti. Poté by měl být uživatel již schopen práce samostatně bez podpory pracovníka sociální rehabilitace. Problém je tedy v tom, že po ukončení spolupráce se sociální rehabilitací, zůstává pracovník bez dohledu druhé osoby na pracovišti, což ne vždy je schopen zvládnout sám.

Ing. Mgr. Hana Janů informuje přítomné o zahájení provozu TaxíkuMaxíku. Senior taxi je celkem hodně využívanou službou, denně mají cca 6 jízd. Mgr. Novotná se dotazuje na podmínky využití senior taxi v případě, kdy člověk nemá průkaz ZTP, nesplňuje věkovou hranici 65 let a má invalidní důchod. Jakým způsobem se tedy takový člověk prokáže u řidiče? Informaci Ing. Mgr. Janů zjistí a sdělí Mgr. Novotné.

Již na minulém setkání komise byl vznesen požadavek o navýšení částky v dotačním programu Pomoc a podpora osobám v nepříznivé sociální situaci. Členové komise měli své návrhy, proč je potřeba částku navyšovat, zaslat Mgr. Novotné. Návrhy zaslali pouze tři členové komise a to paní Kutrová, Ing. Pospíšil a Ing. Brnická (viz příloha č. 1) V těchto návrzích zazněla otázka, proč je pobytové zařízení Domov Pomněnka financováno z jiných prostředků, než ostatní sociální služby na Novoměstsku. Místostarosta Stanislav Marek k tomuto sděluje, že u tohoto zařízení se již v roce 2016, kdy se o jeho stavbě začalo jednat, muselo město zavázat k tomu, že bude zařízení spolufinancovat. Díky tomu se mohl tento domov se zvláštním režimem zařadit do krajské sítě.

K navýšení částky u dotačního programu se vyjádřil nesouhlasně člen komise pan Miroslav Landa, který by byl raději pro tvorbu rezervy pro místní sociální služby, případně pro sociální služby, které by zde mohly vzniknout. Byl by také pro jiný systém přidělování dotací a to takový, že by každá organizace mohla žádat dotaci pouze na jednu provozovanou sociální službu.

Ing. Mgr. Janů k tomuto sděluje, že v letošním roce lze v důsledku prudkého nárůstu mezd pracovníků v sociálních službách očekávat od organizací vyšší požadavek na dotaci.

Bylo přistoupeno k hlasování o navýšení částky poskytované v rámci dotačního programu Pomoc a podpora osobám v nepříznivé sociální situaci. Stávající poskytovaná částka je 800 000,- Kč. O tom, o kolik se tato částka má navýšit prozatím komise nerozhodla. Své návrhy členové pošlou do 5. 2. 2025 e-mailem Mgr. Novotné. Poté bude návrh na zvýšení předložen Radě města, jejíž termín je stanoven na 10. 3. 2025.

V daném termínu se nikdo z členů komise nevyjádřil ke konkrétní částce, o kterou by se měla dotace navýšit. Proto částku ponecháváme na zvážení Radě města.

Usnesení: Komise pro sociální oblast a zaměstnanost doporučuje Radě města schválit navýšení předpokládaného celkového objemu finančních prostředků pro dotační program Pomoc a podpora osobám v nepříznivé sociální situaci.

Hlasování: PRO: 7 PROTI: 1 ZDRŽEL SE: 0 OMLUVEN: 1 NEHLASOVAL: 0 schváleno

Zásadně odlišné stanovisko usnesení uplatněno: NE

Na závěr byl dohodnut termín dalšího setkání komise a to dne 7. 4. 2025 v 14:30 hodin. Na programu bude mimo jiné i vyhodnocení ankety k aktualizaci Akčního plánu.

Upozornění:

Výstupy z komise jsou jen jedním z podkladů pro rozhodování rady města a konečná rozhodnutí rady města se tak mohu lišit.

Dne: 10. 2. 2025

Zapsala: Mgr. Věra Novotná

Schválila: Ing. Mgr. Hana Janů

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE