Městský úřad

Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost

/ Věra Novotná

 Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost Rady města Nového  Města na Moravě    Přítomni: viz prezenční listina Datum jednání: 5. 5. 2025 …

 Zápis z jednání Komise pro sociální oblast a zaměstnanost

Rady města Nového  Města na Moravě 

 

Přítomni: viz prezenční listina

Datum jednání: 5. 5. 2025

Garant RM: Stanislav Marek

Hosté: viz prezenční listina

 

Předsedou navrhovaný program:

1) Zahájení

2) Požadavky RM / pověřeného člena RM – žádné aktuální požadavky

3) Vlastní iniciativní náměty z komise

  1. a) Aktualizace akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026
  2. b) Příprava dotačního programu na rok 2026 v sociální oblasti
  3. c) Ostatní

 

  1. A) Zahájení

Předsedkyně komise přivítala všechny přítomné a zahájila jednání komise.

Předsedkyně komise se členů dotázala, zda mají nějaký návrh na doplnění programu. Členové komise souhlasí s navrženým programem a nemají žádné připomínky ani doplnění. Přítomno 7 z 9 členů komise – je tedy usnášeníschopná.

 

Členové komise schvalují následující program jednání:

 

1) Zahájení

2) Požadavky RM / pověřeného člena RM – žádné aktuální požadavky

3) Vlastní iniciativní náměty z komise

  1. a) Aktualizace akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026
  2. b) Příprava dotačního programu na rok 2026 v sociální oblasti
  3. c) Ostatní

 

Hlasování: PRO: 7  PROTI: 0  ZDRŽEL SE: 0  OMLUVEN: 2  NEHLASOVAL: 0      schváleno

 

 

 

3) Vlastní iniciativní náměty z komise

 

  1. a) Aktualizace akčního plánu sociálních služeb pro rok 2026

Mgr. Novotná představila členům komise nový Akční plán pro rok 2026, ve kterém nebyly provedeny žádné zásadní změny, pouze aktuální výsledky ankety, která probíhala v období od února do března 2025. Všichni přítomní členové komise měli možnost se s předloženým plánem seznámit a  vyjádřit se k němu. Poté bylo přistoupeno k hlasování, zda se v této podobě Akční plán  rozvoje sociálních služeb pro rok 2026 předloží ke schválení Radě města.

Usnesení: Komise pro sociální oblast a zaměstnanost doporučuje radě města schválit Akční plán rozvoje sociálních služeb pro rok 2026, který je uvedený v příloze č. 1.

Hlasování: PRO: 7  PROTI: 0  ZDRŽEL SE: 0  OMLUVEN: 2 NEHLASOVAL: 0      schváleno

 

 

  1. b) Příprava dotačního programu na rok 2026 v sociální oblasti

Všichni členové komise měli možnost vyjádřit se k výzvě na poskytnutí podpory v sociální oblasti  v dotačním programu Pomoc a podpora osobám v nepříznivé sociální situaci pro rok 2026. V roce 2025 byl celkový objem finančních prostředků 800 000,- Kč. Pro rok 2026 bylo členy komise navrhnuto zvýšení předpokládaného celkového objemu finančních prostředků, výše byla ponechána na úvaze Rady města.

Co se týká metodiky pro přidělování dotací v dotačním programu na rok 2026 byla v prioritách pro  podpory města upřesněna definice služby sociální rehabilitace a to následovně:

Sociální rehabilitace podporuje osoby, které nemohou získat nebo si udržet odpovídající zaměstnání na otevřeném nebo chráněném trhu práce z důvodu jejich znevýhodnění a snížené úrovně dovedností k tomu potřebných. Směřuje je k dosažení samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti pro samostatný život rozvojem jejich schopností a dovedností s cílem, že získají vhodné pracovní místo a zařadí se tak do běžné společnosti.

Komise tedy přistoupila k hlasování, zda souhlasí s tímto zněním metodiky přidělování dotací v dotačním programu na rok 2026.

 

Hlasování: PRO: 7  PROTI: 0  ZDRŽEL SE: 0  OMLUVEN: 2 NEHLASOVAL: 0      schváleno

Zásadně odlišné stanovisko usnesení uplatněno: NE

 

 

  1. c) Ostatní

 

Členka komise paní Kutrová  sdělila, že požadované návrhy na aktivity provozované sociálně terapeutickou dílnou, rodiče mladých lidí s postižením zaslali na krajský úřad Kraje Vysočina vedoucí JUDr. Švarcové. Fungující dílny je možné navštívit v Bystrém nebo na Březejci, z jejich vzoru  rodiče vycházeli. Jaká bude realita, to už, dle slov paní Kutrové,  bohužel rodiče neovlivní.

Mgr. Novotná seznámila členy komise s tím, že se  chystá setkání pracovních skupin pořádané v rámci komunitního plánování sociálních služeb ke zjištění aktuálních podnětů pro řešení nepříznivé sociální situace v komunitě. Setkání budou letos probíhat odděleně, a to tak, že pracovní skupina pro lidi s postižením bude mít svůj vlastní termín a to 16. 6. 2025 v 15 hodin v kulturním domě   a  pro ostatní pracovní skupiny se setkání uskuteční dne 11. 6. 2025 v 15 hodin v budově DPS.

Ing. Ošmerová informuje o skutečnosti, že v Novém Městě na Moravě je skupina lidí starších 55 let, které se nevěnuje žádná ze sociálních služeb na našem území působících. Tento poznatek má díky provozu sociálního podniku PeruTě, kde tato skupina lidí převažovala u zájemců o pracovní místo. Předsedkyně Ing. Mgr. Janů se dotazuje ředitele Portimo, o.p.s., Ing. Pospíšila, zda služba sociální rehabilitace může sloužit i této skupině, která by ji zřejmě ráda využila. Ing. Pospíšil sděluje, že cílovou skupinou této sociální služby nejsou nezaměstnaní starší 55 let. Dle jeho informací by s touto skupinou měl pracovat úřad práce v rámci svých aktivit pro uchazeče o zaměstnání.

 

 

Upozornění:

Výstupy z komise jsou jen jedním z podkladů pro rozhodování rady města a konečná rozhodnutí rady města se tak mohu lišit.

 

 

 

Dne: 7. 5. 2025

Zapsala: Mgr. Věra Novotná

Schválila: Ing. Mgr. Hana Janů

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.

Kariéra

Chcete pracovat pro Nové Město na Moravě nebo jeho příspěvkové organizace a obchodní společnosti. Seznamte se s volnými pozicemi nebo doporučte místo svým známým? Město nabízí nabízí širokou škálu zajímavých příležitostí. Naši zaměstnanci mají možnost dalšího rozvoje, vzdělávání a zvyšování kvalifikace.

Kdy nás navštívit

Úřední hodiny:

  • Pondělí08.00 – 18.00
  • Středa08.00 – 17.00
  • Čtvrtek08.00 – 14.00

Provozní doba:

  • Úterý07.30 – 15.00
  • Pátek07.30 – 13.00

Pracoviště úřadu můžete navštívit kterýkoliv den v týdnu. Ve dnech pondělí, středa a čtvrtek jsme Vám k dispozici k vyřízení Vašich záležitostí. Dny úterý a pátek slouží ke zpracování Vašich žádostí, provádění kontrolní činnosti a místního šetření. Může se proto stát, že konkrétní úředník bude mimo pracoviště a je vhodné se předem dohodnout na Vaší návštěvě

VŠECHNY KONTAKTNÍ INFORMACE